søndag 29. mai 2011

Kanskje ikke helt retro, men...


i min iver etter å sy et nytt lappeteppe i retrostoffer, endte
jeg opp med disse stoffene. Hadde ikke tid til å vente,
men det er jo søndag,
så jeg gikk på jakt i huset. Fra toppen;
skimter vi Misa, men hun skal jeg ikke sy noe av...,
et ekte retro dynetrekk jeg fant på hytta,
et skjørt i retrolook,
ei gammel utslitt bukse,
noe tøy kjøpt på salg i fjor og
en gammel duk fra 80-tallet (men uten 80-tallsfarger).

Det er ikke godt å si om det blir et lappeteppe av alt dette,
men av noe håper jeg det kan bli.

Så jobber jeg med å få ferdig alle ufoene, de som mangler
bare knapper og trådfester, og håper modellene
stiller opp om ikke så lenge.

I tillegg jobber jeg med mønster på en topp for
små tupper (1 - 4 år). Tenker på å legge ut en av størrelsene
gratis, og selge resten, slik Pickles gjør. Det er faktisk
utrolig mye arbeid å lage ei oppskrift! Jeg må jo strikke dem
også, så jeg ser at mål og størrelser stemmer.
Dette betyr at det kan ta litt tid, så det kommer
nok ikke før sommerferien, for den starter om et par uker
for min del. :-)

9 kommentarer:

Tovepia sa...

Dette blir spennende å se..både teppe og topp! Enig med deg, det ligger mye arbeid bak, så jeg har sansen for at mønster også selges..har tenkt tanken selv;)
Ha en fin ukestart, klem fra meg;)

tulipa sa...

Det der kan bli et skikkelig kult teppe tror jeg!! Gleder meg til å se!
All ære til dere som lager mønster selv! DER stopper min kompetanse gitt!
;)

hobbyvimsa sa...

Gleder meg til å se:)

Ha en fin ny uke:)

Klem Linda.

Maria Isabel sa...

Det blir morro å se hva du lager ut av detta!! Du er jo så flink og kreativ, så det blir vel noe kjempefint noe!! Blir kjempeinspirert jeg.. hva har jeg gjort de siste 27 årene.. har kastet bort tid jeg kunne brukt på å lære å sy, strikke og hekle, hehe :) Lærer vel, litt etter litt ;)

Ha en flotters uke :)

Klem :D

Solveig sa...

Gleder meg til å se lappeteppet ferdig! Du har alltid noe på gang - spennende!

Lindas hobbyhjørne sa...

Dette blir spennende å se, mye fine stoffer du har fått tak i der !
Ha en fin dag, klem.

Frihet sa...

Blir gøy å se resultatet!!!

Anita Tørmoen sa...

Flotte retrostoffer. Blir sikkert fint:)

ide-puffen sa...

Synes fargene er nydelige sammen. Retro er ikke bare sengetøy fra 70tallet vettu. Og jeg må si at lappesengeteppet i blått er helt nydelig. Ja jeg elsker blått og hvitt. Flinkis.
Hei hopp
Randi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gjestekart

Locations of Site Visitors