tirsdag 3. mai 2011

17. mai kommer snart...


...og da kan det være koselig å dekke frokostbordet
med litt rødt, hvitt og blått.


Så vil jeg takke for koselige kommentarer i innleggene mine,
jeg tar en tur innom dere også etterhvert som jeg rekker det,
for nå blir det litt travelt framover,
huset skal gjøres klart for salg!
Og da er det mye å ta tak i, salg av hobbybøker (se link til høyre)
er et av tiltakene. Vi gir også bort skjønnlitterære bøker,
fortrinnsvis til folk som henter selv. Send meg en mail
hvis du er interessert. (Se profilen min, der kan du trykke send melding).

Så har jeg flere saker på gang, bunad til vesla på 2 år og 9 mnd.
Den skal ha strikket sjal til
og da jeg huffet meg over at Nøstebarns garn
kommer i hesper og ikke i nøster (litt ironisk mht navnet, hehe),
stilte gemalen opp på minuttet for å hjelpe;


det gikk på noen få minutter å få nøstet opp hespet,
men metoden anbefales ikke, spesielt siden jeg måtte være
hespetre selv og fikk rørt meg - Sumba tenkte jeg måtte
være det nærmeste jeg kom med denne aktiviteten, hehe...
Dessuten røyk tråden flere ganger,
så det ble med den ene gangen!


Men sjalet er godt på vei og stoffene til bunaden ble disse;


Ellers passet Mariustunikaen til pia, og mamman hennes skal
ta bilde når også leggingsene blir ferdige,
slik at mormor får lagt de inn i bloggen sin!

Til slutt ønsker jeg de nye følgerne velkommen,
og alle får et solfylt ønske om en fin maidag!

Ryddeklem fra Misemor

11 kommentarer:

Hedvig sa...

Just den dagen skulle jag vilja bo i Norge. det verkar så roligt! :)

tulipa sa...

Skjønner du har e travel tid framfor deg!! Artig måte å nøste opp garn på bare synd det ikke var like praktisk!
Lykke til med hussalg!
:)

mimmi-leone sa...

Mye å gjøre når man skal selge hus, skjønner at du har det travelt.
Jeg er alltid like imponert over de som syr bunader, så flott!

Ønsker deg en flott dag og tusen takk for koselig kommentar på bloggen min.

Hilsen fra Mimmi-Leone

Marion sa...

Hihihi kanskje du bør investere i nøstemaskin? Det funker kanskje litt bedre;o)
Håper du får tid til å blogge litt fordi om du har det travelt!
Lykke til!
Klem

Tovepia sa...

Koselig 17.mai-pynt hos deg også;)
Jeg bruker gubben til å holde hespene når jeg nøster; dette så nesten skummelt ut:O))
Nyt kvelden, klem fra meg;)

Miriam sa...

Kjempefin 17. mai pynt! :)
Hekling er desverre ikke "godkjent" hos Strikkere enda, det er fremdeles under vurdering.

Snertne sneller og små nøster sa...

Fint maibord :-) Er vel nok å henge fingrene i når man skal selge hus...

Ha en fin kveld - klem Siv

Timotei sa...

Ja det var en original måte å nøste opp garn på! Skjønner du har mye å henge fingrene i med salg av hus. Lykke til!

ide-puffen sa...

Oi oi du holder på du også ser jeg. Så mange fine ting du har lagt ut siden jeg var innom. Ikke fått lest noen blogger siste par uker. Har det rett og slett for travelt, men det kommer seg når det blir late sommerdager, itj sanint he he
Så nydelig tunika i rosa du har strikket!!!!
Vi hørs
Randi

Anita Tørmoen sa...

Så flotte 17. mai pynt du har laget:)

Sinni sa...

Jeg har brukt Raumaull sitt "TUMI" garn det passer helt supert til disse vottene (ull og alpakka) Tusen takk for flott blogg. www.bunadsgleden.no

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gjestekart

Locations of Site Visitors