lørdag 21. mai 2011

Så smart!!!


Misa; Æ VIL SOV LÆNG I DAG! zzzzz


Mens jeg ventet på at mannen i huset skulle få rompa
si ut av senga i dag, strikket jeg ferdig den enkle vesten
jeg kjøpte mønsteret på hos Pickles i går!
Jeg hadde et par nøster med Drops Merino Extra Fine
som passet helt utmerket, foruten at vesten ble litt mindre
enn jeg antar at størrelsen skulle tilsi,
til tross for at jeg brukte p nr. 6. Ellers anbefales
dette garnet på det varmeste - herlig å strikke med.

Så fikk jeg en idè;


En perm for A4-størrelse ble klippet ned til litt større enn
A5, vips så hadde jeg en perm det er lettere å
ha med seg i veska.
I tillegg putta jeg inn en linjal fra en gammel "sjuende sans"
og jeg har iallefall 10cm.


Slik setter jeg inn arkene; Tar hull på toppen av arket
og setter det inn på høyre side med retta opp,
bretter arket så det ikke kommer i konflikt med
ringene i permen.


Se så hvor smart;


Nå ser jeg oppskrifta uten å måtte bøye meg over bordet!

Jippi - hurra!

Fortsatt god helg til alle dere der ute, og tusen hjertelig takk
for hyggelige besøk i innleggene under her, jeg tar jo runden
hos dere etterhvert, for dere er så flinke og kreative
og har så mye inspirerende på bloggene deres.
Og velkommen til nye følgere, håper dere vil trives her inne!

15 kommentarer:

tulipa sa...

For en genial mønsterholder! Man kan få mange gode ideer om morgenen når hodet fungerer som best!;)
Fin lørdag!
:)

hanne sa...

Skjønne pusen!
Artig mønsterholder og fin vest!
Moro å strikke er den også! Takker så mye for flere hyggelige kommentarer inne hos meg ;)
Ha en koselig lørdagskveld!

G-Anette sa...

Så utrolig smart! Og linjalen var jo helt genial å ha med her :)

Så søt en pus du har, ligner litt på vår pus Sofie i fargene :)

Ha en fortsatt fin helg

G-Anette sa...

Vår pus ser du i dette innlegget :)

http://g-anette.blogspot.com/2010/03/disse-tflene-har-jeg-hatt-liggende.html

Anita Tørmoen sa...

Det var en smart måte å få med seg mønstrene på:) Kjempefin vest:)

Line Kristine sa...

Det var rett og slett smart! :)

Maria Isabel sa...

Hehe, koselig bilde av Misa :)

Det med permen var jo kjempe kreativt, man har sånne AHA øyblikk fra tid til annen :)

Ha en fin helg videre :)

Klem fra mæi :D

Vilma sa...

Det var smart :-))


God søndag

Unknown sa...

Smart perm, fin vest og alltid like fin pus :)

Rät&Avig sa...

Verkligen smart lösning till mönster!!
Skulle nog behöva en sådan...
/Ann-Britt

Hedvig sa...

Vilken otroligt smart pärm! Tycker du ska starta försäljning till oss som inte är händiga inom pärmtillverkande... ;)

Kram

Bodil sa...

Super ide med den permen :) Tusen takk for tipset! Flott vest du har strikka og. Ha ein fin kveld :)

mimmi-leone sa...

Kjempefin mønsterholder og flott vest.

Tusen takk for koselig kommentar, jeg heller trodde ikke jeg skulle likeretro ting igjen, men blir nok påvirket gjennom bloggingen.
Dessuten elsker jeg jo farger, og det finnes i rikt monn fra den perioden.

Ønsker deg en flott uke.

hanne sa...

Kommer du innom meg en tur, eller? Det er noe jeg vil vise deg ;)

Stinemorღ sa...

Utrolig smart ide!
Og nydelig vest!
Artig at du brukte det garnet - jeg har nemlig planer om å bruke det neste gang jeg skal strikke den vesten. Tenkte at jeg burde bruke dobbelt garn ;)
Lekker farge på den!

Klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gjestekart

Locations of Site Visitors