søndag 10. juni 2012

Har du sett...


...så skrukkete! ;-)

Da Litjtuppa skulle til fotografen sammen med Lillebror
hadde mamman feilberegna antrekkene og derfor ble
mormor spurt om å sy en kjole i full fart kvelden før.
Med et mønster fra 80-tallet som ble brukt til å sy
kjoler til mamman og hennes søster da de var små,
og en gammel Santa Lucia-kjole, sydde
mormor denne kjolen på et par timer.
Enkelt og fint mønster.
Et lignende mønster finnes også i
boka Barn igjen av Lisbeth Bjørndal. (Link til
bloggen hennes finner du her på bloggen).

Fotoshooten gikk over all forventning (mormor
fikk være med!!!) og nå gleder
vi oss til å se bildene.
Kjolen ble strøket altså!

Nå skal jeg rydde på syrommet, for sola har
ikke brutt gjennom her, men håååper på noen
solglimt utover dagen!

Ha en fortreffelig søndag alle sammen!

8 kommentarer:

Hilde sa...

Veldig søt kjole :) Det er så herlig å gå til fotograf med ungene - skulle gjerne gjort det oftere :) Men alltid så vanskelig å plukket ut bare noen bilder...

Tovepia sa...

Sannelig ikke farlig når man har en mormor som tryller!! Nydelig kjole!
Synd sola forsvant, men vi skal vel klare det:O)..klem:)

Bundingen sa...

Så flink du er! Imponerende å sy en kjole på ei lita kveldsstund!

Ønsker deg ei ny, fin uke!

Mitt lille roterom sa...

Jeg blir bestandig imponert og de som syr plagg selv, bare sånn mer eller mindre uten videre - og denne kjolen var jo bare helt nydelig - heldige Litjtuppa :) og flinke du!

God søndagsklem skal du få av meg :)

Ingrid Tunheim sa...

Ja hva gjør ikke mormor for sine søte små.....jeg er ikke mormor enda, men håper jeg blir det en dag. Da blir jeg nok helt oppslukt....

Stine sa...

Så mye fint du lager! Ble sittende å se langt tilbake i tid :)

Kort og Søm sa...

Heldig er de som har en mormor som kan hive seg rundt å sy en så fin kjole!
Fin kveld til deg,
klem :O)

Hedvig sa...

Ha ha, nästan en likadan klänning har jag! Ja, fast lite större då förstås... :)

Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gjestekart

Locations of Site Visitors