lørdag 4. juni 2011

Nød lærer nøgen kvinde at spinde...



Nå når jeg er blitt bitt av denne basillen er det jo ikke mulig
å vente til man kommer seg til et dugandes handleri for å
få tak i det man trenger!

Se bare hva jeg gjorde i desperasjon;

 

Man tager det man har igjen av lapper og lager et riktig
ordentlig lappeteppe... også inni!!! Hehe...

Men resultatet ble da bra det;


Apefar ble kjempefornøyd over å få sitt eget
lappeteppe! Se som han koser seg i vogga si!


Men når man først er igang, er det jo umulig å stoppe...


Når man har brukt opp alle platevattlappene,
hva kan man da bruke?????


Jo, selvfølgelig, man har jo mange fleecepledd liggende
som skulle brukes til diverse sømprosjekt (så de er jo
ikke brukt engang). DET går jo an! ;-)


Og resultatet ble jo litt artig.
Nå vet jeg ikke om fleece er så populært å
bruke på slike pledd, men jeg gjør et
forsøk og legger de jeg lager ut på epla-butikken etterhvert!

Så over til strikking; jeg har jo ikke sluttet med det, må ha
noe i veska når jeg drar på besøk m.m. Her har jeg
begynt på et skjerf til sommeren, lett og luftig!
Det er basert på Pickles sitt teppemønster, som mange
nok kjenner igjen. Jeg har brukt Drops Alpacca og
la opp 44 masker, det synes jeg ble en fin bredde!


Men jeg skal jo strikke et par småkjoler også,
så denne er nå på gang, fikk mønsteret i går;



Slik er ståa her hos meg nå, og i kveld skal jeg på
85-årsdag til tante Borghild,
derfor sier jeg nå god helg til dere alle!!

Velkommen også til nye følgere,
det dukker stadig opp noen nye og
det er jeg kjempefornøy med! Like fornøyd
er jeg over at jeg får så mange fine kommentarer på
innleggene mine, det setter jeg stor pris på!

Klem

2 kommentarer:

Rät&Avig sa...

Du har något att hämta hos mig!
/Ann-Britt

Anita Tørmoen sa...

Så fint teppe du har laget til vuggen. Det fargeglade teppet ble også kjempeflott.Et sommerskjerf er godt å ha på kjølige kvelder. Fin farge på garnet ditt:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gjestekart

Locations of Site Visitors