onsdag 1. juni 2011

Modelloppdrag utført!!! Og vinnerlykke...


Slik ble vesten fra Pickles på tantungen!
Extra Fine Merino fra Drops ble godt mottatt som
kvalitet på denne vesten (myk og deilig). Men den ble
litt mindre enn oppskriften, så med dette garnet
er det lurt å gå opp en størrelse.

Det er ikke umulig at jeg er litt farget av en smule
subjektivitet,
men den ungen er så skjønn, ikke sant?


Og jakken som endelig har fått glidelås. Den er faktisk strikket helt og holdent av resten av garnet som ble kjøpt inn for å strikke den stripete lilla/rosa kjolen. Nå ble den strikket en størrelse mindre enn oppskriften,  men at det skulle bli igjen så mye garn hadde jeg ikke trodd. Samme jenta som fikk den også. Hun ble også  veldig fasinert av gryteklutene som mamman fikk (hun sitter på dem).

Nå er det omhyggelig gjennomtenking av garderoben med påfølgende sømarbeid som pågår. Vi skal på  Europatur i ferien og siden vi kjører sykkel (to på en) så blir det naturlig nok litt lite plass å pakke i. Dermed må garderoben endres noe og tilføyes noe. Bukser blir til shortser, skjørt blir kortere, dressjakke blir uten armer....
hehe, neida, så ille er det da ikke.  
 :-)


Så var jeg så heldig å vinne denne flotte, broderte 
bunadsskoposen da jeg var med i
Hannepålandet
sin give-away! Tuuusen hjertelig takk! =)



Ha en fornøyelig onsdag, godtfolk! ;-)

6 kommentarer:

Ellen Karin sa...

Herlig jentunge og flott Piclesvest. Den står på min to-do liste også, og jeg har vurdert det samme garnet. Så takk for tipset ang. størrelse.

Jakka ble skjønn. Greit med rester når man får brukt dem til noe så flott. :)

Tovepia sa...

For en modell!!..og for en kolleksjon!! Flott både jenta og klærne! Den jakken likte jeg godt.
Høres ut som en herlig ferie du skal på, så det blir vel bare småplagg med:O))
Kos deg i helga, klem fra meg;)

Hedvig sa...

Jättefina små kläder! :)

Och tjohooo jag kan äntligen kommentera igen!!!

Kram

G-Anette sa...

Supersøt modell! :) Og fine strikkating og ;)

Gratulerer med flott premie! :)

Klem

Marion sa...

Fin modell, klær og premie! Rett og slett fantastisk! :D
Ha en riktig god og kreativ langhelg!
Klem

Anita Tørmoen sa...

Gratulerer med premien. Så flott hun er i både jakken og vesten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gjestekart

Locations of Site Visitors