torsdag 11. august 2011

Rosa strikkekjole oppskrift


Tenk, denne har min søster brukt da hun var lita. Og kjolen
er tatt vare på. Det er en flekk på den som jeg skal forsøke
å få bort, slik at tantungen kan få ta den i bruk ganske snart!


Jeg hadde lyst til å gi dere oppskriften på den, så jeg sendte e-post til
Sandnes garn og spurte om det var greit at jeg
deler mønsteret her på bloggen.
Sandnes garn hadde ikke noe problem med det, da mønsteret
er fra åttitallet og ikke lenger i salg.

Garnet som er brukt i oppskriften er Lanett og det er fortsatt i salg.

Så strikk ivei!

Nb! I forrige innlegg har jeg i en kommentar fått en utfordring.
Den tar jeg og sier mer om den i neste innlegg
som kommer
SNART!

6 kommentarer:

ide-puffen sa...

så koselig. Den minner meg faktisk om dukkekjoler min gamle nabo strikket til meg da jeg var liten. Ikke fra 80tallet da men hi hi.
Ha det gøy med strikkeprosjektet.
Klem klem

Tovepia sa...

Kjempesøt kjole dette!
Sola skinner vel på deg også nå i kveld,så vi får bare nyte den;)
Klem fra meg;)

Innestemmen sa...

Åh, ja! Søt kjole =) Håper det er flere størrelser, kan gjerne strikke denne til snuppa på fire, kjenner jeg =)
klem Siv

Marion sa...

Så kul en kjole! :)

Anita sa...

Hi-hi.. Da stemte det jo! Morsomt sammentreff! Og jeg som bor miiilevis fra Trondheim og bare er forbi der en gang hvert skuddår, knapt! Maaange år siden sist. Pleier å gå på S&S i Bergen da det "bare" er 3 timer unna..... Uansett: så kjekt med noen så små som setter pris på arbeidet ditt!!! (frøkna mi på 8 er ikke alltid like lett å behage...=)
Så fin strikkekjolen var! Kjekt å ta frem gamle mønstre!
Ha en fin kveld!
Klem, Anita ;)

Linda sa...

Så søt den var :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gjestekart

Locations of Site Visitors