søndag 10. februar 2013

Åh, så vanskelig valg... hva har dere?


Valget mitt står nå mellom disse tre, en Pfaff hobbylock 2.0

en Huskylock s15:


eller en Janome My Lock 644D:


Det er ikke lett å velge mellom slike maskiner når man ikke har noen
erfaring fra før. Hva skal jeg se etter, hvor ambisiøs trenger jeg å være?

Prisen på de to øverste er ganske like,
mens Mylocken er en dryg 1000lapp dyrere enn de to.
Så det skal være veldig gode grunner til at jeg skulle velge denne.

Jeg vet bare at jeg trenger den til å kaste over sårkanter i klær,
og så håper jeg å kunne bli litt inspirert til å sy mer klær og
andre ting enn jeg til nå har drevet med.

Min ordinære symaskin er en Pfaff hobbymatic fra midt på 80-tallet,

JA, DEN ER NESTEN 30 ÅR

og funker fortsatt som fjell!!! selv om den har vært mye og godt brukt
til tider. Men den vil jeg ikke bytte ut før jeg absolutt må.
Den burde kanskje ha vært på service, og nå har jeg planer
om å la den få en overhaling, det er bare så vanskelig å finne
det rette tidspunktet. Det er vel typisk. =)

Jeg lurer selvsagt på hva dere der ute i bloggeverden har av maskineri,
hvilke maskiner har dere erfaring med og ville vært utrolig takknemlig
om dere er villig til å dele disse erfaringene med meg og andre medbloggere.

På forhånd tusen takk for svar!
=)

I mellomtiden koser jeg meg med mitt minste barnebarn i helga,
mens foreldrene får tatt seg en etterlengtet bytur.
Det er jo kjempekoselig og morsomt.
Synd vi har slikt iskaldt vær, så vi får ikke vært så mye ute da.

God helg videre.
Klem

7 kommentarer:

BrittB sa...

Jeg kan desverre ikke hjelpe deg her, jeg har en gammel Singer supreme uten de funksjonene du nevner her. Håper du finner ut av det!
Ha en fin fastelavenssøndag og morsdag! :-)

Margit sa...

Hei :o) eg valgte en Elna 664, og er veldig fornøyd. Kjøpt på tonje.no etter anbefaling fra selger. Den er lett å tre når en berre følger fargekodane.Alstå ingen av disse du har sett på men vil tru dei er noko like i pris... Lykke til med ditt valg :o)

quilteklem

Trine sa...

Jeg har en god del maskiner.
Noen er jeg fornøyd med, og noen ikke så fornøyd. Tror jeg må lage ett inlegg om dem en dag.
Men som overlock har jeg babylock imagine wawe.
Dyr maskin, men ville ALDRI byttet den bort :) Er vel den av mine maskiner jeg er aller mest fornøyd med.
Tror de du har sett på er gode maskiner.
Utrolig vanskelig å ta ett så viktig valg.
Lykke til!

Misemor sa...

Noen ganger kan jeg være litt impulsiv. Jeg hadde bestemt meg for å undersøke dette med overlockmaskiner ganske nøye før jeg kjøpte en, så jeg var sikker på at jeg kjøpte den rette...
Nå har jeg gått for den samme som Margit har, en Elna 664.
Takker dere som rakk å kommentere på denne korte tida, for input!
OverlockKLEM fra Tone

Snertne sneller og små nøster sa...

Grattis med ny maskin :-) Jeg har Janome overlock, og jeg har Janome vanlig symaskin - veldig fornøyd med begge :-D Nå skulle jeg bare hatt litt tid til å bruke dem ;-)

Ha det godt - klem Siv

Vanella sa...

Jeg har klokketro på Bernina. Har prøvd Husquarna, Pfaff og Bernina.
Bernina er fantastisk! Symaskinen min er en Bernina 440 QE. Den syr og syr, jevnt og trutt. Plages aldri.
Min overlockmaskin er en Bernina 800 DL. Kjempefornøyd! Den brukes bare til å skjære/sy sikksakk over sårkanten, så det kan hende jeg hadde greid meg med en enda enklere/rimeligere model.

Lykke til med valget!

Buglas design sa...

Jeg har solgt Pfaff symaskiner og vil ikke bytte for alt i verden. Har hatt en singer overloock i 25 år og den er akkurat like god. Når jeg skulle kjøpe overloock så tittet jeg etter en ting. Det var hvor enkelt det er å tre maskinen. Valget falt derfor på singer.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gjestekart

Locations of Site Visitors