mandag 13. februar 2012

Til noen jeg er glad i med oppskrift!


I konkurransen hos Pinnekroken (link i venstre sidebar) i deres
utfordring, "til en du er glad i" bidrar jeg med
denne genseren, lua og vottene.
Genseren er basert på oppskriften
"hel dress med bestefarslukking" av Marte Helgetun.
Lua er Nøstebarnoppskrift (tror jeg, for denne har jeg i hodet).
Vottene er selvkomponert og ikke så avansert,
du kan godt få oppskriften også:

Pinner 3,5 - Garn Babysilk/babyull el.l.

Legg opp 32 m og strikk 1 r og 1 vr i 20 omg/ca 6 cm.
Strikk videre 20 omg/ca 6 cm glattstrikk.
Fell to masker i hver side til det gjenstår 8 masker.
Trekk en tråd igjennom de siste maskene og snurp sammen.
Strikk en til og fest trådene. =)


Dette er nok et bidrag i konkurransen om å være med i
oppfølgeren til Made by Me (sybloggernes egen bok).

Litjtuppa skal på karneval på fredag og da har hun tenkt
å være kattepus. Mamman lurte på om mormor ville
lage kattepusører, og det vil hun jo.
Det skal jeg gå i gang med nå!
=)

Ha en fortreffelig start på uka alle sammen.

KLÆM fra MÆ

8 kommentarer:

Margit sa...

Å så fint sett! Tenker nok at prinsessa får seg fine ører ;O) Takk for hyggelig hilsen hos meg ;O) Ønsker deg en superduper uke!!

klem

Tovepia sa...

Nydelig sett, dette! Jeg er litt bakpå når det gjelder strikking for tida, prøver virkelig å gjøre ferdig sommerkjolen, men fyyy så kjedelig!..og da blir det liksom ikke mye annet heller;)
Ha en fin dag videre, klem fra mæ;)

Bundingen sa...

Dette blir fint til veslegutt. Alle plaggene ser så gode ut i fasongen, så dette har du nok gjort før. Ørene blir vel også prima vare vil jeg tro. Ha ei fortsatt fin handarbeidsuke!

Stinemorღ sa...

Det var et nydelig sett!

Ha en fin uke,
klem :)

Rosehagen sa...

Hei;)
Ja, vi må treffes en dag.
Og du har så rett, vesken er ikke lengre på ønskelisten:D
Nydelig genser med tilbehør;)
Ble det "bare" kattepusører!?

Ha en super uke;)

Klem fra Ann-M.

ladybug sa...

Dette var et kjempe fint sett :-)

Takk for at du deltar i utfordringen vår :-)

-pinnekroken-

Kort og Søm sa...

Det var et fint sett! :O)

Ha en fin dag,
klem Fredrikke

hjertemynthe sa...

Kjempenydelig sett! Det så veldig mykt ut og godt å ha på seg! =) Tror jeg bare kan glemme å komme noen vei i pinnekroken utfordringen når dette bidraget er med... ;) Du er flink!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gjestekart

Locations of Site Visitors